2011/10/22

" Huge Earthquake, Tsumami and Prayer " Piano Improvisation



March 11, 2011, by a massive earthquake around the Tohoku region, many people died. This day I was traveling on business in Tokyo. I've had terrible experiences due to stop all the traffic network.
Might be imprudent, here, I drew some scenery of an earthquake in piano improvisation. Earthquake, tsunami attack, confusion, despair, prayer, and finally a ray of hope, expressed in piano improvisation. While I was playing the improvisation, I have played enough empathy tears well up.
The original landscape stands out first, I wanted to express that "Prayer" is.

Apri 17, 2011 Yume-Studio. Maebashi
Piano : Bechstein Type E Full Concert Grand Piano
by H Kohga

2011年3月11日、東北地方を中心に巨大な地震が発生し多くの人が亡くなられました。私はこの日は東京に仕事で出張していました。私は全ての交通網がストップしていたため酷い経験をしました。不謹慎かも知れませんが、ここでは、地震の風景をピアノ即興で表現を試みました。地震の発生、津波の襲来、混乱、絶望、祈り、そして最後に一筋の希望を、ピアノ即興で描きました。弾いているうちに、涙がこみ上げるほどに演奏に感情移入していました。
最初の原景が目立ちますが、表現したかったことは「祈り」です。
 
2011年4月17日 群馬県前橋市 夢スタジオ
華麗なる上州音楽会にて
甲賀英明

0 件のコメント:

コメントを投稿