2017/02/28

セッション日記(2/24-2/25) 

渋谷 「Ko Ko」セッション 2017.02.25
 まず、言い訳になるが、決して東京のセッションに頻繁に行っているわけではない。イントロは記録を調べたら10年ぶり、J-FLOWも4年ぶりであった。自分の現状立ち位置の確認が目的。 基本的にできるだけ遠い、知ってる人のいないセッションを狙って行く。しかし前回のイントロで終電を乗り過ごしてからは、専ら帰宅に便利な上野のEVERY SWINGとかJanomeや Four and Moreあたりを(稀に)徘徊していた。

 今回は学会の出席点が少々不足気味になってきたところで専門の下垂体腫瘍の学会に参加し昼は真面目に勉強(本当です)。夜はプロのライブを聞きに行く予定が、ついついセッションに行ってしまう。 余談になるが、3.11の大震災の前日、私は上野Every-Swingのセッションに参加していた。そして、秋葉原の駅前の学会会場で被災した。そのまま学会は途中で中止、建物から出ることが禁止され、その場で同僚と夜を明かした。動かない電車で身動きが取れず、足止めを食らった帰宅難民に巻き込まれ一日がかりで帰宅した。

 さて、今回は2/24(金)錦糸町J-Flowのセッションに参加。マスターが覚えていてくれて驚いた。ここはなかなか居心地が良い。アルトが4人。同業の若いサックス君と出会う。譜面持参で「月の砂漠」他の演奏者も楽しかった様子。

 翌日25日(土)は渋谷のkokoの午後セッションへ。ここは初めてであったが、なんとbの甘糟女史とばったり遭遇した。知り合いに出くわしたことは神戸でもあったが、東京のセッションで同郷人に出くわすというのは不思議。セッションボードにちゃんと「甲賀」と書いたのに、「次はピアノは伊賀さん・・」で二回呼び出されたのには苦笑。忍者系の名前の「○○」で適当に呼ばれることはよくある。私の家の郵便物は「風間さん」で届いた実績がある。三ヶ所のセッションで唯一、「gone with th wind」で譜面を見ずにロストした。ああ、ごめんなさい。 

 2006年にmixiで募集した 群馬「ジャズ&温泉ツアー」に参加していただいた小野塚君と再会。2010年にK Noteにも呼んで以来の共演でした。
ただし、セッション用に書いたコード譜面をいくつか持っていったのに出せずじまいでした。ちょっともやもや。時間的にどうしようかと思ったが、結局10年ぶりの高田馬場イントロへ。流石にレベルが高い。プロが混ざっていてとても刺激的でした、自分のピアノのことはともかく、他のピアニストを聞くとスタイルも様々で面白い。ゴッド井上氏の気配りで最後に6/8のノルウェイの森をトリオで演奏して楽しく終了。満腹になりました。

" Session Diary "
 First of all, it is an excuse, but I am never going to Tokyo session frequently. Intro was the first time in 10 years when I checked the record, J-FLOW was the first time in 4 years. The purpose is to confirm the position where I stand.

 Basically, go as far as possible, aim for sessions where no one knows. However, after having overcome the last train in the previous intro, I was (or rarely) wandering about Ueno's EVERY SWING which is convenient for going home, Janome and Four and More.

 This time participating in academic society of professional pituitary tumor where attendance point of academic society became a little deficient, studying seriously at noon (true). I plan to go to the professional live at night and go to the closing session.

 As a digression, the day before the 3.11 earthquake, I was participating in Ueno Every-Swing session. And, it was damaged in the conference venue in front of the station in Akihabara. As it was, the conference was stopped on the way, prohibited from leaving the building, revealed the night with colleagues on the spot. I could not move with a train that did not move, I got caught in a returning refugee who got stuck up and came back home all day.

 Well, this time I participate in the session of 2/24 (Friday) Kinshicho J-Flow. I was surprised that Master remembered it. It is quite comfortable here. Alto is 4 people. I meet a young saxophone from my same business. "Moon's desert" with music notation It seems that other players enjoyed it.

 The next day 25th (Saturday) I went to a koko afternoon session in Shibuya. It was my first time here, but I encountered bastards with Mr. Sweetbath of b. It was also Kobe that I came across a acquaintance, but it is strange that I will come across a citizen in a Tokyo session.

 I wrote properly "Koka" on the session board, but wryly though it was called twice with "Next piano is Iga san ...". Often it is called appropriately with the name of the ninja system "○ ○". The postal item at my house has a track record arrived at "Mr. Kazama."

 Only in three sessions, "gone with th wind" lost without looking at the music. Oh, sorry. In the case of  Reunited with Onozuka who participated in Gunma "Jazz & Hot Spring Tour" recruited in mixi in 2006. It was a collaboration since calling K Note in 2010.

 However, it took a few code notes that I wrote for the session and it did not come out. A little Moyama.

 I thought of what to do in time, but eventually I went to the Takadanobaba intro for the first time in ten years. The level is high in fossil. Pros were mixed and it was very exciting, anyhow about my piano, when I listen to other pianists the styles are interesting and interesting. Mr. God Inoue's attentiveness finally finished 6/8 Norway's forest with trio and finished pleasantly. I am full.

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