2011/10/22

Chopin Nocturne Op9-2 , Jazz Piano Trio



When you create songs by Beethoven and Chopin code notation, we notice that many fractional code.
Also, this song is a waltz, it is important that accent the second beat.
The hardest part is rather cliche line in jazz is not available,
I feel it became every eight bars over the flow of the code.
Need to think a little more.
May 8, 2011
Kuimonoya Ryo Takasaki, Gunma , Japan
H Kohga(p)、Y Sakai(b)、Y Ito(d)

ショパンやベートーベンの曲をコード譜で作成すると、意外に分数コードが多いことに気づきます。また、この曲はワルツですが、アクセントは第二拍にあることが重要です。一番難しいのは、ジャズでいうcliche lineが使用できず、
コードの流れが8小節ごとに終わった感じになってしまったことです。
もう少し考える必要があります。反省。
いつものようにコード譜をリハーサル中に一分で書いて、本番前に一度あわせただけで消化不良ですが、楽しさ満点。

甲賀英明(p)、坂井康良(b)、伊藤勇輝(d)
高崎/くいものや亮


0 件のコメント:

コメントを投稿