2024/09/19

Keith Jarrett Fake Piano Improvisation when I was 28 years old (at Takasaki Swing )

 


 この演奏は” 真田バンド”のライブの途中で行ったものです。このピアノソロ即興は私が28歳の時でした。高崎の今はない" Swing "での演奏です。

 おそろしいことに38年前のもの。当時私は(現在もそうですが)キースジャレットに心底傾倒していました。右手に高崎ケイノートのマスターが座っています。(ケイノートのマスターは真田バンドで一緒に演奏していました。

 とてもストレートな演奏で、最後の爆発的な部分は現在聞いても2度とできません。(苦笑) 反復練習を行ってできるものではなく、その時の会場の雰囲気、体調、気分が影響してで発生する音楽です。この当時は私は結婚直後、埼玉がんセンター勤務のころでした。

キースジャレット" もどき"のピアノソロ即興 高崎/スイング 1985年7月21日

This performance was done in the middle of a live performance by the "Sanada Band". I was 28 years old when I performed this piano solo improvisation. It was performed at the now defunct "Swing" in Takasaki.

It's 38 years ago, which is frightening. At the time, I was (and still am) a huge fan of Keith Jarrett. The owner of Takasaki K-note is sitting to my right. (The owner of K-note played with me in the Sanada Band.

It's a very straightforward performance, and even if I listen to it now, I'll never be able to do the explosive part at the end again (bitter laugh). It's not something that can be achieved by repeated practice, but rather the music that emerges from the atmosphere of the venue, your physical condition, and your mood at the time. At the time, I had just gotten married and was working at the Saitama Cancer Center.

Keith Jarrett "imitation" piano solo improvisation Takasaki/Swing July 21, 1985

0 件のコメント:

コメントを投稿